Knihy roku 2019

Ako ste na tom tento rok s čítaním?
Musím priznať, že v tomto roku som čítanie dosť zanedbávala. Hoci som začala celkom zhurta a začiatkom roka som prečítala hneď tri knihy, postupne sa tempo zvoľnovalo. Mojim konečným čislom je teda 10 (ja viem! Hanba mi). Budúci rok by som toto číslo chcela aspoň zdvojnásobiť. Za problém skrývajúci sa za mojou (ne)chuťou čítať považujem množstvo povinnej literatúry do školy, po ktorej už veľmi nemám motiváciu si večer sadnúť ku knihe. 



Keď sa jedná o žánre, nedá sa povedať, že by som sa upierala k jednému štýlu kníh, skôr by som to nazvala blendom rôznych chutí :) Zopár detektívok v rôznych úrovniach kvality, nejaká klasika a čo-to z románov.
Ak by som mala vybrať nejakých obľúbencov, boli by to jednoznačne Osamelosť prvočísel a Daj mi tvoje meno. Tieto dva romány mi zanechali stopu v srdci a to ja ako beznádejný romantik veru môžem. Neviem ako vy, no ja za naozaj dobrú knihu považujem takú, ktorú chcem v sebe po prečítaní ešte nechať nejaký čas doznievať. Takú, po ktorej zažívam chvíľkový pocit prázdnoty. Tieto dve knihy moje kritéria splnili do bodky a tak ich bez váhania pokladám na pomyselnú vrchnú poličku medzi ďalších mojich obľúbencov. (Chápete, s Kindlom by sa polička organizovala len ťažko).
Haruki Murakami je môj dlhodobý numero uno, avšak tentokrát ma jeho Sputnik, má láska natoľko nezaujal. Ak by som sa mala zamerať na opačný koniec škály, tam by som zaradila Dievča v ľade od Roberta Bryndzu. O jeho knihách som počúvala zo všetkých strán dosť pozitívne ohlasy, preto boli moje očakávania vysoké, no žiaľ, úroveň knihy dosahovala podľa môjho názoru len veľmi slabý priemer. 
Toľko k zhrnutiu môjho poslabšiho čitateľského roka. Verím, že budúci rok bude na knihy o čosi bohatší a tento zoznam o čosi dlhší :)

  Fork*

Kto chytá v žite (J.D. Salinger)

Ako zabiť vtáčika (H. Lee)

Sputnik, má láska (Haruki Murakami)

Dievča v ľade (R. Bryndza)

Policie (Jo Nesbø)

Osamelosť prvočísel (P. Giordano)

Dívka ve vlaku (P. Hawkins)

Daj mi tvoje meno (A. André)

Gone girl (G. Flynn)

The Little Café in Copenhagen (J. Caplin)


Komentáre

Obľúbené príspevky